FESTOPOLIS

Ivana Dedović, direktor projekta FEST 2003.
Studio Marketing J. Walter Thompson (Zvanična marketinška agencija FEST 2003.)

Festopolis zauvek


Ivana Dedović, iz marketinške agencije FEST-a 03, J. Walter Thompson,
sa direktorom Direkcije FEST-a, Draganom Marinkovićem

Od postavljanja projekta marketinške kampanje za ovogodišnji festival, pre prvog susreta sa organizatorima, bilo je jasno da je postojala neka sinergija, bili smo na istim talasnim dužinama. U agenciji Studio Marketing J. Walter Thompson počeli smo projekat od ideje da upotrebimo ono što je pred očima svih nas preko 30 godina i što se smatra normalnim, ali nikad nije istaknuto, a to je odnos FEST-a i Beograda. Kad kažem Beograda, ne mislim samo na osnivače te prestižne manifestacije, već i na grad koji je uvek bio dobar domaćin svim dobronamernim gostima, a posebno mislim na Beograđane, bez kojih, kako je rečeno jednom prilikom, ne bi bilo ni FEST-a. FEST i postoji za publiku. Slogan «Dobrodošli u Festopolis» se, zatim, sam nametnuo.

Posle tih 30 godina, Beograd je kroz FEST upisan u kulturnu mapu sveta. On je jedna od svetskih metropola. Ali ono što ga izdvaja od ostalih je, upravo, FEST. FEST je jedan, a Beograd je, u stvari, Festopolis već od prvog, samo je to objavio ove godine, na 31. Festivalu.

U kampanji koju je osmislila i realizovala agencija J. Walter Thompson korišćena su dva podjednako važna izraza, likovni i igrani. Hrabro smo ušli u povezivanje tih oblika komunikacije i pokušali da dočaramo tu promenu u Festopolisu. U likovnom rešenju korišćena je stilizacija grada, pre svega jednog od simbola Beograda, Palate Albanije. Junak u spotu je simbol publike zbog koje postoji FEST. Takođe, glas Slobe Konjovića, jedne od legendi beogradskog etra, na kraju spota, daje specifičan ton celom projektu.

Ovom prilikom želim da uputim veliko 'Hvala' svima koji su doprineli da se ove godine opet ponosimo FEST-om, da mu vratimo glamur i značaj koji je imao pre 30 godina, kako su to lepo primetili i kritičari. Hvala i medijskim kućama koje su i ove godine nesebično pomogle FEST i još jednom pokazale da su neraskidiv deo Festopolisa.

Na kraju, ali nikako manje važno, hvala organizatorima FEST-a: Sekretarijatu za kulturu, Direkciji i Savetu FEST-a i Institutu za film na divnoj saradnji i podršci u višemesečnom radu. Bili smo pravi tim.

Što se agencije tiče (nemam nameru da budem profesionalna na ovom mestu!), ovo je jedan od onih projekata koji se rade punim srcem. Kažu da se to i vidi.

Do sledeće godine, u Festopolisu!

 
 


Skupština grada Beograda Skupština grada Beograda